Kontakti

Klikšķini uz attēla, lai aplūkotu lielākā kartē

Latvijas Velo informācijas centrs
Rīga, Jēkabpils 19a, LV-1019
E-pasts: info(at)bicycle.lv


Mūsu rekvizīti:
Biedrība “Latvijas Velo informācijas centrs”
Reģ.Nr.40008025939
Rīga, Jēkabpils 19a, LV-1019
A/S “SEB Banka”
SWIFT: UNLALV2X
Konts: LV24UNLA0050019823630




Vēsture

1991. gada pavasarī sanāca jauniešu velobraucēju grupa, kurus interesēja iespējas veidot velobraucienus un risināt aktuālas problēmas, kas ir saistītas ar ekoloģiju, narkotiku lietošanu un jauniešu nelietderīgu brīvā laika pavadīšanu, Latvijā un citās zemēs. Tā radās sabiedriskā organizācija “Velogrupa”, tagadējās biedrības “Latvijas Velo informācijas centrs” priekštecis.


 

Tika uzsākts darbs pie vairākiem projektiem:

  • “Zaļa vide un velosipēds”
  • “100 km velobraucējam nav šķērslis”
  • “Ar velosipēdu pret narkotikām 1991 – 2001” u.c.
  •  

Šo projektu īstenošanas gaitā tika organizētas šādas velo akcijas:

  • 1991. gadā “Rīga – Grodņa” (500 km), “Rīga – Maskava” (960km), “Rīga – Gdaņska” (900km)
  • 1992. gadā “Apkārt Latvijai” (1600km), “Varšava – Rīga” (700km), “Pa Austrumprūsiju” (500km)
  • 1993. gadā “Rīga – Tartu” (400km), “Pa centrālo Zviedriju” (1300km)
  • 1994. gadā “Rīga – Klaipēda” (500km), “Rīga – Hamburga” (1500km)
  • 1995. gadā “Rīga – Kauņa” (400km), “Rīga – Lībeka” (1400km)
  • 1996. gadā “Rīga – Klaipēda 24 stundās” (300km)
  • 1997. gadā “Rīga – Viļņa 24 stundās” (300km)
  • 1998. gadā “Pa Krimas pussalu” (600km), “Rīga – Viļņa 24 stundās” (300km)
  • 1999. gadā “Rīga – Tartu 24 stundās” (300km)
  • 2000.gadā “Rīga-Aglona” (300km), kas guva lielu atsaucību jauniešu vidū un kuram tika piesaistīta liela sabiedrības un preses uzmanība
  • 2001.-2009.g. “BalticCycle” pa sekojošiem maršutiem: Tallina- Klaipēda (800 km), Nordkaps (Norvēģija)- Atēnas (6000 km).
  •  

1994. gadā kluba darbs tika augsti novērtēts ne tikai Latvijā, bet arī starptautiskā līmenī, “Velogrupa” tika uzaicināta piedalīties vispasaules ANO alkoholisma un narkomānijas profilakses komisijas rīkotajā kongresā Hamburgā, kurā tika prezentēts projekts: “Ar velosipēdu pret narkotikām 1991- 2000”, kura ietvaros tika veikts aktīvs rehabilitācijas darbs- organizētas nometnes jauniešiem ar alkohola un narkotiku atkarības problēmām, kuru laikā tiek izstrādātas izglītojošās programmas, darba nometnes jaunaudžu kopšanai un stādīšanai Kaives un Rendas mežniecībās-, kā arī “Velogrupa” piedalās tā gada rīkotajās veloakcijās “Rīga – Hamburga” (1500km), “Rīga – Klaipēda” (300km). Nākamos divos gados “Velogrupa” aktīvi dalās sava darba pieredzē vairākos Starptautiskos kongresos un konferencēs Vācijā, Polijā, Francijā, Lietuvā, kā arī turpina iesākto darbu Latvijā, piedalās starptautiskos un vietējos projektos.

 

1996. gadā “Velogrupa” iesaistās starptautiskā projektā EuroVelo. Projekta koordinators ir Eiropas Riteņbraucēju federācija (ERF), kuras mērķis ir izveidot Eiropas veloceļu tīklu, kas savienotu Eiropas valstis.

 

Pa šiem gadiem “Velogrupa” no formālas organizācijas pārvērtās par nopietnu sabiedrisku struktūru, kura savā darbībā balstās uz “EuroVelo” projekta nosacījumiem. 1998. gadā sporta klubs “Velogrupa” tika pārdēvēts par “Latvijas Velo informācijas centru” un piedalījās “Latvijas Velotransporta attīstības valsts programmas 1999.-2015. gadam” veidošanā, kuru pozitīvi novērtēja gan sabiedrība, gan valsts institūcijās. 1999. gadā Rīgas Domes Satiksmes departaments uz šīs programmas bāzes sadarbībā ar speciālistiem no “Latvijas Velo informācijas centra” sadarbībā ar SIA “VIC Velokurjers” izstrādāja Rīgas pilsētas velotransporta attīstības programmu.

 

Šo programmu ietvaros tika veiktas sekojošas darbības:

  • EuroVelo projekta Latvijas posma kamerālā un reālā nospraušana (1999-2009):
    • Nr.10 Baltijas jūras aplis (Klaipēda – Liepāja – Pāvilosta – Kuldīga – Ventspils – Talsi – Kandava – Tukums – Jūrmala – Rīga – Saulkrasti – Ainaži);
    • Nr.11 Atēnas – Nordkaps (Norvēģija) (Daugavpils – Krāslava – Aglona – Ludza – Rēzekne – Madona – Sigulda – Cēsis – Valmiera – Valka);
  • Veloceliņa “Rīga – Jūrmala” atjaunošana un pagarināšana līdz Rīgas un Jūrmalas pilsētas centriem (2001);
  • Vislatvijas velobraucēju informatīvos saietu Līčupe, Jaunpils 1998, Īvande, Cēsis 1999, Engure 2000, Nīgrande 2001, Gārsene 2002, Kuldīga 2003 organizēšana;
  • Lielu rezonansi sabiedrībā izraisīja diennakts veloakcijas 1997., 1998., 1999., 2000., 2001. gadā ar devīzi “Velosipēds pret narkotikām un netīro vidi”: “Rīga – Klaipēda” (300km,) “Rīga – Viļņa” (300km), “Rīga – Tartu” (300km), “Rīga- Aglona” (300km);
  • Bērnu apmācību velonometņu “Usma 98”, “Usma 99”, “Kandava 2000”, “Dundaga 2001”, “Dundaga 2002”, “Mazsalaca 2002” organizēšana;
  • Pirmās Latvijas Veloceļotāju kartes veidošana un izdošana (2002); Eiropas starptautiskās akcijas “Dienai bez auto” (22. septembris) ietvaros pasākuma “Velodiena Rīgā” organizēšana (2000-2004);
  • Starptautisko “EuroVelo” projekta testēšanas akciju “BalticCycle 2001- 2008” Latvijas posmu organizēšana;
  • Jaunatnes un bērnu centra “Daugmale” ceļu satiksmes noteikumu un velobraucēju skolas dibināšana un veidošana (2003-2009);
  • CSN kursu organizēšana Latvijas skolās, kuru laikā apmācīti 6000 pamatskolas skolēnu;
  • Bukleta velomaršruts “Rīgas arhitektūras pērles” izdošana (2006);
  • velostatīvu izvietošana Rīgā pie Kongresu nama;
  • piedalīšanās veloceliņa “Rīga-Vecāķi” izstrādē (2008);
  • bukletu “Padomi drošai velobraukšanai. Ikdienas velomaršrutu karte Pārdaugavā” un “Atpūtas velomaršrutu karte Pārdaugavā un tās apkārtnē” Eiropas Savienības līdzfinansēta projekta “Pro.Motion” ietvaros pēc RDSD pasūtījuma (2009);
  • piedalīšanās “Veloceliņi un velomaršruti Rīgā” – interaktīvas velomaršutu kartes ar jau izbūvētiem veloceliņiem Rīgā un rekomendējošiem velomaršrutiem Pārdaugavā, ko var aplūkot Rīgas domes Satiksmes departamenta mājaslapā www.rdsd.lv, izstrāde (2009);
  • piedalīšanās veloceliņa “Rīga- Berģi” izstrādē (2009).
This entry was posted in Par mums. Bookmark the permalink.

Comments are closed.