“Ar riteni uz Eiropu” 2004.04.05 “Lietišķā Diena”

30.06.2006.

 

Velokurjeri un velogidi cer, ka pievienošanās Eiropas Savienībai vairos pieprasījumu pēc to pakalpojumiem.

 

Aizvien vairāk gaismu atstarojošās formās tērptu velokurjeru ar lielām, ūdensnecaurlaidīgām somām traucas Rīgas ielās, un šīs nozares atklājējam — pirms četriem gadiem dibinātajam uzņēmumam VIC Velokurjers — tagad par pastāvēšanu jācīnās ar krietnu skaitu konkurentu. Taču sagaidāms, ka pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā noieta tirgus augs ātrāk nekā konkurence. Turklāt kvalitātes zīmogs, kas Velokurjera vārdu profesionālajās aprindās darījis starptautiski pazīstamu, ir fakts, ka uzņēmums izcīnījis iespēju kļūt par starptautiska Eiropas velomaršruta ieviesēju Latvijā. Aizvien paplašinot piedāvājumu, strādājot pie kvalitātes un reklāmas, uzņēmums tādēļ nešaubās par veiksmīgu attīstību.

 

Jau tagad VIC Velokurjers veido jaunu velodarbnīcu un noliktavu, kas nepieciešamas, lai piesaistītu vēl trīs darbiniekus, stāsta uzņēmuma īpašnieks Oļegs Stoļarovs. Sākotnēji, lai pārvadātu klientu sūtījumus, pietika ar trim velosipēdiem, kas jau agrāk piederēja uzņēmuma dibinātājiem, taču tagad veloparks ir papildināts ar vairākām automašīnām un diviemņēmumā strādā 15 cilvēki. motocikliem, bet uz

 

Nedomā apstāties

 

Lai spētu apkalpot visus klientus, jau šomēnes tikšot iegādāta vēl viena automašīna, ko tāpat kā iepriekšējās Velokurjers pirks uz līzinga. «Tas ir viegli noformējams un izdevīgs, » teicskaidrojot, ka mazam uzņēmumam pēc kredīta neesot vajadzības. «Mazajiem jau daudz kas notiek savādāk, » viņš piebilst, stāstot, ka ari reklāmai viņš naudu nevarot atlicināt, taču uzņēmums savu nepieciešamību pēc publicitātes risina, kā samaksu piedāvājot savus pakalpojumus. O. Stoļarovs,

 

Lai izdzīvotu piecu uzņēmumu konkurencē, bez reklāmas vajadzīga arī kvalitāte, atzīmē 0. Stoļarovs. Ik reizi, kad kurjers piegādā kādu pasūtījumu, atstājot labu iespaidu, iespējams piesaistīt vienu klientu: — sūtījuma saņēmēju. Tādēļ VIC Velokurjeram esot plāni jaunu, pievilcīgāku formas tērpu izveidošanai, turklāt uzmanība tikšot pievērsta gan nopietnākai kurjeru fiziskajai apmācībai, gan organizācijas kultūrai. «Velokurjers gan arī tagad ar konkurenci tiek galā tīri labi, » uzskata uzņēmuma direktors. Tā, piemēram, Velokurjers vienīgais savā sfērā nodrošinājies ar rāciju tīklu, kas kalpojot īpaši operatīvai klientu apkalpošanai. «Kad operators ir saņēmis pasūtījumu, par to vienlaicīgi pa rāciju uzzina visi kurjeri. Reaģē tas, kurš vistuvāk, » skaidrojot, kādēļ mobilie sakari nobāl rāciju priekšā, teic O. Stoļarovs.

 

Paredz nozares augšupeju

 

Iepazinušies ar velokurjera lielāko priekšrocību — ātrumu — aizvien vairāk uzņēmumu labprāt izmanto šo pakalpojumu, atklāj O. Stoļarovs. Turklāt viņa cerības par papildu darbalaukuskaits. Pretēji vietējiem uzņēmumiem, kas vairāk bažījoties par sava sūtījuma drošību un tādēļ velokurjerus daudz biežāk uzlūko ar skepsi, ārvalstu sadarbības partneri dzeltenajās formās tērptajiem riteņbraucējiem uzticot ne vien pārvadāšanas darbus, bet arī dažādu formalitāšu, piemēram, muitas lietu kārtošanu. raisa tas, ka pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā pieaugs ārvalstu uzņēmumu

 

Arī tendence pieaugt mašīnu skaitam Rīgas ielās, kas nomāc autoīpašniekus un pilsētas galvas, velokurjeriem sola lielākas biznesa iespējas. «Situācija ar sastrēgumiem pilsētas ielās kļūs aizvien dramatiskāka, » O. Stoļarovs saka teju cerīgi, apzinoties, ka velokurjeri, kurus sastrēgumi nekavē, tādējādi klientiem kļūs vēl pievilcīgāki.

 

Sabiedriska aktivitāte veicina biznesu

 

Savukārt tas, ka līdz ar zaļajām idejām arī velobraukšana kļūst aizvien populārāka, nāk par labu velotūrismam — otram VIC Velokurjera darbības virzienam. Nesen VIC Velokurjers ticisValsts un pašvaldības pasūtījumi ir laba peļņas iespēja — gan izstrādes procesā, gan arī pēc tam, kad maršrutu apkalpošanai būs vajadzīgi gidi. pie Rīgas domes pasūtījuma velotūrisma maršrutu izveidei.

 

Būs iespēja arī atvērt velonomu, vajadzēs uzstādīt zīmes, statīvus, kuru ražošanu Velokurjers nesen uzsācis, atklāj O. Stoļarovs. Tādēļ laba ziņa uzņēmumam bija tā piesaistīšana Pāvilostas izveidei par videi draudzīgu velopilsētu. «Kurš katrs uzņēmums to nemaz nevarētu, » Velokurjera vadītājs ir pārliecināts, ka pie šādiem pasūtījumiem uzņēmums tiekot tikai tādēļ, ka tajā darbojas sabiedriskā organizācijā apvienojušies velobraukšanas entuziasti ar milzīgu pieredzi un zināšanām. Tas ļāvis uzsākt sadarbību ari ar Rīgas prāmju līnijām, kuru pasažierus VIC Velokurjera cer vest velobraucienos pa Rīgu.

 

Savukārt, kļūstot par starptautiskās maršrutu sistēmas EuroVelo ieviesējiem Latvijā, VIC Velokurjera varējis piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus. Tas ir starptautisks projekts, kas uzņēmumam dod papildu darba iespējas un ļauj ievērojami kāpināt apgrozījumu, atzīst O. Stoļarovs, piebilstot, ka «īpaši vērtīga ir publicitāte un reklāma, ko uzņēmumam var sniegt šādi pasākumi».

 

Pastarpināti iesaistīšanās EuroVelo un citos sabiedriskos pasākumos sniedzot vēl kādu nozīmīgu ieguldījumu — šādi iespējams atrast labākos darbiniekus, kas patiesi aizrāvušies ar ideju, turklāt ir saprātīgi un aktīvi, ko apliecina viņu spēja rakstīt projektus un iesaistīties to īstenošanā. «Ja par velokurjeru var apmācīt jebkuru, velogidam prasības ir specifiskas, » skaidro O. Stoļarovs. Tam jābūt gan fiziski spēcīgam, gan patīkamam un zinošam sarunu biedram.

 

Lai izdzīvotu piecu uzņēmumu konkurencē, VIC Velokurjers vienīgais sava joma nodrošinājies ar rāciju tīklu, kas ir dārgi, taču nodrošina klientu operatīvu apkalpošanu. Uzņēmums plāno arī jaunu, pievilcīgāku formas tērpu izveidi, turklāt lielāka uzmanība tikšot pievērsta kurjeru fiziskajai apmācībai un organizācijas kultūrai.

 

Raksta autore: Elita Klekere

Foto: Raitis Puriņš

Diena

This entry was posted in Jaunumi. Bookmark the permalink.

Comments are closed.